Wednesday, December 16, 2009

Hur jag gjorde inlämning 1 (Flash)

Startsidan är en sida som heter index.swf. På den sidan står alla delar av de uppgifter vi fått göra. Första övningen var Frame-by-Frame. Där animerade jag en figur bit för bit så det skulle se ut som att den rörde sig.

Andra övningen var en så kallad Shapetween.Den består av mitt namn som står som sakta förändas till en figur gradvis.

Tredje övningen var en motiontween där en humla flyger genom luften samtidigt som vingarna rör på sig.

Fjärde övningen bestod av ett bildspel av bilder som fadade in och ut.

Femte övningen var en ljudsynk. Jag tog ett uttalande med Bill Clinton och animerade en gubbe så att dess läppar rörde sig i takt med talet.

På själva huvudsidan där alla länkar finns finns också en bitmapssekvens som förställer mig och som rör på sig på ett skruvat sätt. Bilden är också inverterad för ytterligare effekt.

No comments: